Używamy plików cookie!
Oto zasady prywatności, którymi się kierujemy: Polityka Prywatności. Ważne informacje znajdziesz też w Regulaminie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wyłączyć pliki cookies, możesz kliknąć tu.
Accept
Wiadomości RadomWiadomości Radom
  • Biznes
  • Ludzie
  • Nauka i Technika
  • Polityka
  • Zdrowie
  • Praca
Reading: GDDKiA: andhellip;9, 10! Mamy kolejne umowy w ramach FEnIKS. Obie dotyczą drogi ekspresowej S7
Share
Notification Show More
Latest News
MRiRW: Rejestracja środków ochrony roślin andndash; automatyzacja wydawania pozwoleń (komunikat)
Polityka i społeczeństwo
Korzyści diety pudełkowej dla osób aktywnych fizycznie – czy warto korzystać z gotowego cateringu?
Artykuły Partnerskie Zdrowie i styl życia
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka i Technika
Lotnisko Warszawa-Radom z nową trasą PLL LOT do Barcelony
Biznes i finanse
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Biznes i finanse
Aa
Wiadomości RadomWiadomości Radom
Aa
Search
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wiadomości Radom > Blog > Biznes i finanse > GDDKiA: andhellip;9, 10! Mamy kolejne umowy w ramach FEnIKS. Obie dotyczą drogi ekspresowej S7
Biznes i finanse

GDDKiA: andhellip;9, 10! Mamy kolejne umowy w ramach FEnIKS. Obie dotyczą drogi ekspresowej S7

Wiadomości Radom
Last updated: 2024/12/05 at 1:31 PM
Wiadomości Radom
Share
7 Min Read
SHARE

Budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S7, Płońsk – Czosnów oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała unijne wsparcie o łącznej wysokości ponad 2,3 mld zł. GDDKiA podpisała 9. i 10. umowę na dofinansowanie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). To równocześnie trzecia i czwarta umowa wyłącznie ze środków FEnIKS. W sumie ze środków unijnych, pochodzących z Programu FEnIKS, GDDKiA pozyskała w ostatnich miesiącach na budowę polskich dróg blisko 5 mld zł.

GDDKiA

S7 Płońsk – Czosnów

Koszty i cel inwestycji

Całkowity koszt realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S7 wynosi nieco ponad 2,8 mld zł. Z tej kwoty blisko 1,5 mld zł to wydatki kwalifikowalne, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1,2 mld zł.

Planujemy zbudować nową drogę ekspresową S7 o długości około 35 km, łączącą Płońsk i Czosnów, co jest częścią sieci bazowej TEN-T. Ta inwestycja będzie zlokalizowana w centralnej części województwa mazowieckiego, na terenie powiatów płońskiego i nowodworskiego.

Nasze plany budowlane

Nasz projekt inwestycyjny jest realizowany w ramach systemu Projektuj i buduj. Odcinek drogi został podzielony na trzy różne kontrakty, na których obecnie prowadzone są prace budowlane. W trakcie tych prac zapewniamy przejezdność dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z wyjątkiem rejonu przebudowywanego mostu na Wiśle i okolic Kazunia, gdzie obowiązuje zmienny układ pasów 2+1. Taka konfiguracja pozwoli utrzymać większą przepustowość na tym mocno obciążonym odcinku drogi.

Postęp prac na poszczególnych odcinkach drogi S7 prezentuje się następująco:

  • S7 Płońsk Południe – Załuski: 64 proc.,
  • S7 Załuski – Modlin: 67 proc.,
  • S7 Modlin – Czosnów: 80 proc.

W ramach projektu zostanie wybudowanych sześć węzłów drogowych: Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin, Ostrzykowizna, Załuski, Przyborowice i Poczernin. Ponadto Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje również budowę trzech Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP Modlin, Załuski i Poczernin), Obwodu Utrzymania Drogi oraz różnych obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty i przepusty. Inwestycja obejmuje również konieczne prace związane z budową dróg do obsługi terenów przyległych.

Planowane jest również dostosowanie istniejącej infrastruktury komunikacyjnej do nowej drogi ekspresowej poprzez prace na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych, które krzyżują się z trasą inwestycji.

Projekt obejmuje także budowę systemu kanalizacji deszczowej i odprowadzania wód opadowych, oświetlenie drogowe oraz urządzenia organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, takie jak bariery energochłonne i ogrodzenia. Dodatkowo planowane jest oznakowanie poziome i pionowe oraz nasadzenia zieleni.

NOWA WERSJA

Projekt S7 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

Celem inwestycji jest zbudowanie odcinka drogi ekspresowej S7, którego koszt realizacji wynosi blisko 2,9 mld zł. Kwota wydatków kwalifikowalnych przekracza 1,2 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1 mld zł.

Nowe drogi ekspresowe

W 2025 r. planujemy otworzyć nową dwujezdniową drogę ekspresową o długości ponad 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicę Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy S7 Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską w ciągu S6, tworząc zewnętrzny objazd w stosunku do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe kierowcy będą mieli możliwość zjechania w kierunku autostrady A1, co zapewni skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.

Aktualnie prace związane z realizacją trasy podzielono na dwa zadania: Chwaszczyno – Żukowo i Żukowo – Gdańsk Południe. W obecnej chwili na obu zadaniach prowadzone są roboty we wszystkich branżach, a na poszczególnych odcinkach układana jest masa bitumiczna. Od października br. wprowadzono zmienioną organizację ruchu na węźle Gdańsk Południe, gdzie trwają prace w środku samego węzła, m.in. przy budowie docelowych łącznic oraz przy obiektach inżynierskich. Dodatkowo planowane jest sfrezowanie i wymiana nawierzchni pod wiaduktem w ciągu S6.

Postęp prac wynosi odpowiednio: 90% na odcinku Chwaszczyno – Żukowo oraz 65% na odcinku Żukowo – Gdańsk Południe.

W ramach projektu zostaną zrealizowane cztery węzły drogowe: Miszewo, Żukowo, Lublewo i Gdańsk Południe (przebudowa istniejącego węzła) oraz dodane będą fragmenty łącznic i jezdni głównych w ramach istniejącego węzła Chwaszczyno. Ponadto planowane są dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP Widlino w obu kierunkach), Obwód Utrzymania Drogi oraz różne obiekty inżynierskie, takie jak mosty, wiadukty i przepusty. Ponadto zostaną wybudowane drogi, które będą obsługiwać tereny przyległe.

Planowane jest dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do trasy przyszłej drogi ekspresowej, co wymagać będzie prac przy drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych, które krzyżują się z planowaną inwestycją.

Do wykonania zostanie system kanalizacji deszczowej i odprowadzania wód opadowych, oświetlenie drogowe, urządzenia organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (takie jak bariery energochłonne i ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe oraz nasadzenia zieleni.

Nowa droga ekspresowa S7 łączy północną i południową Polskę, ułatwiając podróże między Trójmiastem, Warszawą i Krakowem, a także do Elbląga, Radomia i Kielc. Docelowo będzie miała około 750 km długości, stając się jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w kraju. Jest także częścią europejskiej trasy E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami, od Rużomberka przez Zwoleń do Budapesztu.

Droga ekspresowa S7 ma istotne znaczenie dla komunikacji w Europie Środkowej, a jej budowa ułatwi podróże i transport towarów między państwami. Stanowi ważny krok w rozwoju infrastruktury drogowej i integracji regionu.

Nowe projekty infrastrukturalne w Polsce

GDDKiA podpisała umowy o dofinansowanie z nowej puli środków UE na lata 2021-2027 na budowę autostrady A2 oraz kilku dróg ekspresowych. Te umowy fazowane obejmują dofinansowanie zarówno z FEnIKS, jak i z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ).

W sumie GDDKiA podpisała umowy na sześć inwestycji:

  • S1 Oświęcim – Bielsko-Biała, 
  • S7 Widoma – Kraków Nowa Huta, 
  • A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce, 
  • S61 Łomża Zachód – Kolno, 
  • obwodnice Oświęcimia w ciągu DK44 oraz Poręby i Zawiercia w ciągu DK78.

W dodatku, we wrześniu br. GDDKiA podpisała umowę na unijne wsparcie w ramach FEnIKS dla realizacji S3 Świnoujście – Troszyn, a kilka dni temu dla S7 Miechów – Szczepanowice. Były to dwie pierwsze umowy o dofinansowanie wyłącznie z Programu FEnIKS (bez fazowania z POIiŚ).


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

You Might Also Like

Lotnisko Warszawa-Radom z nową trasą PLL LOT do Barcelony

Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity

CIS: Senat podjął uchwałę w 80. rocznicę wyzwolenia obozu koncentracyjnego Auschwitz (komunikat)

ORLEN Petrobaltic: milion złotych oszczędności na logistyce morskiej

Podsumowanie drugiego dnia Open Eyes Economy Summit 2024

TAGGED: budowa, Czosnów, dofinansowanie, droga ekspresowa, Fundusze Europejskie, GDDKiA, Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, Płońsk, S7, unijne wsparcie

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.

By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Wiadomości Radom 5 grudnia, 2024
Share this Article
Facebook Twitter Copy Link Print
Share
Previous Article MRiRW: IX Forum Wiedzy i Innowacji w Rolnictwie (komunikat)
Next Article MRiRW: Nowa Rada Programowa NIKiDW (komunikat)

Pozostań z nami w kontakcie

1 Followers Like
1 Followers Follow
1 Followers Pin
1 Followers Follow
1 Subscribers Subscribe
1 Followers Follow

Najnowsze artykuły

MRiRW: Rejestracja środków ochrony roślin andndash; automatyzacja wydawania pozwoleń (komunikat)
Polityka i społeczeństwo 12 marca, 2025
Korzyści diety pudełkowej dla osób aktywnych fizycznie – czy warto korzystać z gotowego cateringu?
Artykuły Partnerskie Zdrowie i styl życia 9 marca, 2025
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka i Technika 6 marca, 2025
Lotnisko Warszawa-Radom z nową trasą PLL LOT do Barcelony
Biznes i finanse 3 marca, 2025
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Biznes i finanse 27 lutego, 2025

RADOM WIADOMOŚCI

Regionalny serwis informacyjny

 

ZP20 Piotr Markowski

Al. Komisji Edukacji Narodowej 36 / 112B
02-797 Warszawa

+48 733 644 002   |   office@zp20.pl

Informacje prawne

  • Obowiązek informacyjny RODO
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin Serwisu

Kategorie

  • Biznes
  • Ludzie
  • Nauka i Technika
  • Polityka
  • Zdrowie
  • Praca

Najnowsze artykuły

MRiRW: Rejestracja środków ochrony roślin andndash; automatyzacja wydawania pozwoleń (komunikat)
Polityka i społeczeństwo
Korzyści diety pudełkowej dla osób aktywnych fizycznie – czy warto korzystać z gotowego cateringu?
Artykuły Partnerskie Zdrowie i styl życia
Wiadomości RadomWiadomości Radom
Follow US

© 2023 Radom Wiadomości. ZP20 Piotr Markowski

A może się zapiszesz?

Nie przegap żadnej informacji i dołącz do naszego newslettera!

Zero spamu. Wypiszesz się kiedy zechcesz.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?