Używamy plików cookie!
Oto zasady prywatności, którymi się kierujemy: Polityka Prywatności. Ważne informacje znajdziesz też w Regulaminie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wyłączyć pliki cookies, możesz kliknąć tu.
Accept
Wiadomości RadomWiadomości Radom
  • Biznes
  • Ludzie
  • Nauka i Technika
  • Polityka
  • Zdrowie
  • Praca
Reading: ORLEN Petrobaltic: milion złotych oszczędności na logistyce morskiej
Share
Notification Show More
Latest News
MRiRW: Rejestracja środków ochrony roślin andndash; automatyzacja wydawania pozwoleń (komunikat)
Polityka i społeczeństwo
Korzyści diety pudełkowej dla osób aktywnych fizycznie – czy warto korzystać z gotowego cateringu?
Artykuły Partnerskie Zdrowie i styl życia
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka i Technika
Lotnisko Warszawa-Radom z nową trasą PLL LOT do Barcelony
Biznes i finanse
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Biznes i finanse
Aa
Wiadomości RadomWiadomości Radom
Aa
Search
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wiadomości Radom > Blog > Biznes i finanse > ORLEN Petrobaltic: milion złotych oszczędności na logistyce morskiej
Biznes i finanse

ORLEN Petrobaltic: milion złotych oszczędności na logistyce morskiej

Wiadomości Radom
Last updated: 2025/01/15 at 1:31 PM
Wiadomości Radom
Share
4 Min Read
SHARE

Dzięki skoordynowanym działaniom biura logistyki i dyspozytorów ORLEN Petrobaltic udało się zoptymalizować operacje STS (Ship To Ship Transfer) poprzez połączenie odbioru ropy z złoża B3 i B8. W efekcie, firma oszczędziła aż 969 tys. zł w 2024 roku.

W GK ORLEN Petrobaltic wydobywanie ropy naftowej na Morzu Bałtyckim odbywa się z wykorzystaniem złóż B3 oraz B8. Wydobywany surowiec jest transportowany rurociągami na tankowce, które pełnią funkcję „magazynów” na złożach, gromadząc ropę. Następnie ropa jest przepompowywana na zewnętrzny tankowiec i transportowana do gdańskiego Naftoportu.

„Operacje STS wykonuje się w ORLEN Petrobaltic od 2014 roku. Wcześniej każde odpięcie tankowca po jego napełnieniu, a następnie transport ropy do portu, wiązało się ze wstrzymaniem produkcji – nawet na dwie doby. Obecnie taki sposób rozładunków wykorzystywany jest jedynie podczas przerw serwisowych na platformach. Dzięki przeładunkowi STS nie musimy wstrzymywać wydobycia, ale także unikamy spadku wydajności i trudnego procesu ponownego rozruchu złoża” – mówi Piotr Wierzbicki, szef biura logistyki i dyspozytorów ORLEN Petrobaltic.

Od około 10 lat wydobycie na platformach nie wymaga już codziennego wstrzymywania. Ropa jest teraz gromadzona na tankowcach i transportowana do rafinerii za pomocą operacji STS. Aby tę operację przeprowadzić, warunkiem jest fala do 2 metrów, wiatr nie przekraczający 10 m/s, a także skuteczna organizacja i koordynacja działań platform, statków i Naftoportu.

„Dostawy ropy po przeładunku na otwartym morzu należą do bardziej skomplikowanych od dostaw ropy ładowanej w portach. W grę wchodzi bowiem więcej aspektów, które muszą zostać ze sobą skoordynowane. Oprócz zakontraktowania tankowca spełniającego wymagania techniczne, do przeprowadzenia operacji STS muszą wystąpić także korzystne warunki pogodowe” – wyjaśnia Marta Kudła, starszy trader w dziale handlu ropą ORLEN.

Dzięki działaniom biura logistyki i dyspozytorów ORLEN Petrobaltic, optymalizacja operacji STS (Ship To Ship Transfer) pozwoliła firmie zaoszczędzić 969 tys. zł w 2024 roku. Wydobycie ropy naftowej na Morzu Bałtyckim odbywa się ze złóż B3 oraz B8 i jest transportowane na tankowcach do gdańskiego Naftoportu.

Operacje STS pozwalają uniknąć wstrzymania wydobycia na platformach, a do ich przeprowadzenia wymagane są korzystne warunki pogodowe oraz współpraca między spółkami w ramach GK ORLEN.

„Taka operacja pomimo faktu, iż może rodzić ryzyko postoju statku w oczekiwaniu na odpowiednie warunki pogodowe, co może skutkować dodatkową opłatą dla armatora tzw. demmurage fee, i tak niesie redukcję kosztu na łączonej operacji STS wobec podwójnego kosztu mobilizacji, którą armator naliczałby za zafrachtowanie każdego tankowca osobno” – przekonuje Andrzej Nowotnik, kierownik działu eksploatacyjno-ekonomicznego Technical Ship Management sp. z o.o.

Dzięki współpracy biura logistyki, dyspozytorów ORLEN Petrobaltic, spółki Technical Ship Management oraz działu handlu ropy ORLEN, proces STS został zoptymalizowany poprzez połączenie odbioru ropy z dwóch tankowców. W rezultacie kontraktowane jednostki zewnętrzne wykonują dwie pełne operacje STS za jednym zakontraktowaniem, co przekłada się na obniżenie finalnej ceny usługi.

Planowanie i harmonogramowanie operacji STS są możliwe dzięki uwzględnieniu aktualnego stanu wydobycia na obydwu złożach oraz współpracy między spółkami i komórkami w ramach GK ORLEN.


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

You Might Also Like

Lotnisko Warszawa-Radom z nową trasą PLL LOT do Barcelony

Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity

CIS: Senat podjął uchwałę w 80. rocznicę wyzwolenia obozu koncentracyjnego Auschwitz (komunikat)

GDDKiA: andhellip;9, 10! Mamy kolejne umowy w ramach FEnIKS. Obie dotyczą drogi ekspresowej S7

Podsumowanie drugiego dnia Open Eyes Economy Summit 2024

TAGGED: biuro, dyspozytorzy, Logistyka, operacje, optymalizacja, ORLEN Petrobaltic, oszczędności, ropa, Ship To Ship Transfer, STS

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.

By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Wiadomości Radom 15 stycznia, 2025
Share this Article
Facebook Twitter Copy Link Print
Share
Previous Article Budżet Mazowsza na 2025 rok przyjęty
Next Article CIS: Senat podjął uchwałę w 80. rocznicę wyzwolenia obozu koncentracyjnego Auschwitz (komunikat)

Pozostań z nami w kontakcie

1 Followers Like
1 Followers Follow
1 Followers Pin
1 Followers Follow
1 Subscribers Subscribe
1 Followers Follow

Najnowsze artykuły

MRiRW: Rejestracja środków ochrony roślin andndash; automatyzacja wydawania pozwoleń (komunikat)
Polityka i społeczeństwo 12 marca, 2025
Korzyści diety pudełkowej dla osób aktywnych fizycznie – czy warto korzystać z gotowego cateringu?
Artykuły Partnerskie Zdrowie i styl życia 9 marca, 2025
Kolejni studenci skorzystają z programu `ISOF dla uczelni`
Nauka i Technika 6 marca, 2025
Lotnisko Warszawa-Radom z nową trasą PLL LOT do Barcelony
Biznes i finanse 3 marca, 2025
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Biznes i finanse 27 lutego, 2025

RADOM WIADOMOŚCI

Regionalny serwis informacyjny

 

ZP20 Piotr Markowski

Al. Komisji Edukacji Narodowej 36 / 112B
02-797 Warszawa

+48 733 644 002   |   office@zp20.pl

Informacje prawne

  • Obowiązek informacyjny RODO
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin Serwisu

Kategorie

  • Biznes
  • Ludzie
  • Nauka i Technika
  • Polityka
  • Zdrowie
  • Praca

Najnowsze artykuły

MRiRW: Rejestracja środków ochrony roślin andndash; automatyzacja wydawania pozwoleń (komunikat)
Polityka i społeczeństwo
Korzyści diety pudełkowej dla osób aktywnych fizycznie – czy warto korzystać z gotowego cateringu?
Artykuły Partnerskie Zdrowie i styl życia
Wiadomości RadomWiadomości Radom
Follow US

© 2023 Radom Wiadomości. ZP20 Piotr Markowski

A może się zapiszesz?

Nie przegap żadnej informacji i dołącz do naszego newslettera!

Zero spamu. Wypiszesz się kiedy zechcesz.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?